Предложения за промени в УСТАВА на АЛК Дистрикт 130 - България

Постъпили предложения към 18.03.2014 г.

Предложения за ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТАВА на АЛК Дистрикт 130 - България


 

1. Предложене за допълване на Чл.11, ал.6 – Да се допълни „ Поканата се изпраща и по е-поща на адресите на президентите на ЛК, членове на Асоциацията, заедно с материалите за ОС.”

Мотиви: Нормално е клубовете, членове на Асоциацията да получават персонални покани за ОС чрез своите Президенти. Да получават и копия от материалите за събранието, за да могат да се подготвят. По този начин ще се избегнат пропуски в сроковете за обявяване, проблеми с публикуването, евентуална недостъпност на страницата и т.н. Прилагайки това изискване, ще може по-лесно да се установяват подробности около организирането и провеждането на събранията.

 

2. Предложение за промяна на Чл.11,

2.1 Ал. 7: „ Управителен орган на сдружението е Управител – Дистрикт управител (ДУ) по смисъла на чл.30 ал.3 от ЗЮЛНЦ. Дистрикт Управителят (ДУ) осъществява ежедневното ръководство на Дистрикта. Той представлява дистрикта.

Мотиви: Невъзможно е да се съчетаят изискванията и разпоредбите на МАЛК за определяне на част от Управителния съвет ( КДУ) от ДУ – назначаването на касиер и секретар от ДУ, които да са членове на КДУ, т.е. на УС на сдружението е недопустимо според разпоредбите на ЗЮЛНЦ – чл.25, ал.1 Общото събрание: 3. избира и освобождава членовете на управителния съвет – т.е. – те не могат да бъдат назначавани от ДУ. Нещо повече, съгласно ал.2 на същия член – „правата по т.3 не могат да бъдат възлагани на друг орган на сдружението”. За да се съчетаят изискванията на МАЛК и на ЗЮЛНЦ е направено горното предложение – управителния орган да е Управител, а КДУ да е друг орган, който да се сформира съгласно правилата на МАЛК;

 

2.2. Ал. 8 : „Мандата на Дистрикт управителя е една година.

Мотиви: Старата редакция на алинеята се конфронтира с промяната на ал.7 – приложими са горните мотиви. Същевременно, не може от една страна да има право на избор и изборът да е само Втори ВДУ да стане Първи ВДУ, а Първи ВДУ да стане ДУ – това не е избор. В тази насока има много аргументи. Щом изискванията на МАЛК са да има приемственост и строго движение в йерархията не може да има изборност. Това предполага КДУ да е различен орган от Управителния според ЗЮЛНЦ.

 

2.3. Ал.9 : Към Дистрикт управителя се създава орган „Кабинет на дистрикт управителя”. Този орган се сформира и функционира в съответствие с разпоредбите на КМАЛК, с мандат от една лайънс година. Кабинета на ДУ се състои от Дистрикт управителя – Председател на кабинета, непосредствения Бивш Дистрикт Управител, Първи и Втори вице - дистрикт управител, Председателите на региони (ако тази длъжност не е вакантна), Председателите на зони, Секретаря и Касиера.

Мотиви: Мотивите са същите, като при горните две алинеи, а самият състав е взет от Международна Конституция, Съпътстващи закони, Член 8, Раздел 6 „Дистрикт кабинет”. Ако декларираме, че следваме Устава и разпоредбите на МАЛК, както е записано в Пеамбюла на Устава на АЛК Дистрикт 130 България, то това е състава на КДУ, в него участват всички изброени по-горе длъжностни лица, а не само част от тях, както е в досегашния Устав.

 

2.4. Ал.10: Втория вице-дистрикт управител се избира от ОС с мандат от една година.

Мотиви: С тази разпоредба се стремим максимално да се доближим до изискванията на МАЛК – Втория ВДУ да се избира от ОС, следващата година той да става Първи ВДУ и след това ДУ.

 

2.5. Ал.11. Длъжността на Първи вице дистрикт управител се заема от Втория вице дистрикт управител, след като е изтекъл едногодишния му мандат. Длъжността е с мандат от една година.

Мотиви: С тази разпоредба се стремим максимално да се доближим до изискванията на МАЛК – Втория ВДУ да става Първи ВДУ – да има приемственост. Тъй-като, както вече споменахме КДУ е орган, различен от Управителния орган на АЛК Дистрикт 130 България според ЗЮЛНЦ, това е допустимо и според нашето законодателство.

 

2.6. Ал.12: Секретаря и касиера (или скретар-касиера) се назначават от Дистрикт управителя с мандат от една година.

Мотиви: Съобразяване с изискванията на МАЛК за назначаване на тези длъжностни лица от ДУ , за да може да има екипност.

 

2.7. Ал.13: Създава се орган „Секретариат на дистрикта”. Органът се състои от Отговорен секретар и сътрудник. Длъжността „Отговорен секретар” е изборна и може да се заема само от бивш ДУ. Отговорният секретар се избира от ОС по предложение на Съвета на паст Дистрикт управителите. Отговорния секретар назначава сътрудника. На адреса на Секретариата на Дистрикта се извършва регистрацията на АЛК. Отговорният секретар подпомага дейността на Правната комисия, архивира създадените документи и информация през годините на съществуването на АЛК. Мандатът на Отговорния секретар е пет години.

Мотиви и пояснения: В предлаганите промени е запазен стария текст, но е добавен начина за избор на Отговорния секретар, защото до сега това не беше регламентирано в устава, нямаше и регламентация за неговия мандат. Нормално е длъжността да е изборна и с мандат, както голяма част от другите – назначаемите длъжности са изключение. Мандатът е с максимално възможната дължина с цел да има редки промени в мястото за съхранение на документацията на АЛК Дистрикт 130 България и в лицето, отговорна за това.

 

2.8. Ал.14: Създава се орган: Съвет на паст Дистрикт управителите. Органът се състои от всички паст ДУ, които отговарят на условията, приети в Правилника за статута и работата на органа. Правомощията на съвета, както неговият състав и дейност се определят в отделен Правилник за работата му приет от ОС на Дистрикта.

Мотиви и пояснения: Алинеята е запазена непроменена, предвид другите промени е сменен номера й.

 

2.9. Ал.15. Създава се “Правна комисия” на Дистрикта. Комисията се избира от ОС по предложение на КДУ. Тя е постоянно действащ орган с мандат 3 години, състоящ се от минимум 3 члена-юристи, отговорна да следи нормативното съответствие на основните документи (Устав, Правилник) и на дейността, с разпоредбите на местното законодателство и КМАЛК. Правната комисия на Дистрикта текущо информира КДУ и клубовете за настъпили нормативни промени и за констатирани от нея нарушения.

Мотиви и пояснения: Алинеята е запазена непроменена, предвид другите промени е сменен номера й.

 

2.10 Ал. 16. Създава се „Финансовата комисия” на Дистрикта. Тя е постоянно действащ орган с мандат от три години. Комисията се състои от три члена и се избира от ОС. За да бъде допусната до гласуване на ОС, кандидатурата за член на комисията трябва да бъде подкрепена минимум от пет клуба, които са финансово изрядни към бюджета на АЛК към датата на представяне на кандидатурата. Номинационната комисия, която ДУ е назначил за избирането на нов ДУ проверява дали дадения кандидат отговаря на условията и го включва в списъка с кандидатите за членове на комисията. Комисията проверява финансовата отчетност, водението на сметките и целесъобразността на изразходваните средства. Комисията изготвя доклад, който се представя на ОС и служи за база при гласуване за освобождаването от отговорност на КДУ. Всеки член на действащ, финансово изряден клуб, може да иска информация за финансовото състояние на дистрикта.

Мотиви: Има необходимост от независим контрол на изразходването на финансовите средства. В сега действащия устав КДУ взема решения за изразходването на средствата и сам се контролира, което не е коректно. Добре е в тази комисия да има представители от различните Региони респективно Зони, но предвид, че зоните са променлива величина, а регионите се конфигурират по усмотрение на ДУ, който в последствие ще бъде контролиран от тази комисия, добре е при избора на членове на тази комисия, по точно при номинирането има да се приложи някакъв сравнително независим принцип. Това е причината, поради която предлагаме номинацията а се извършва по начина упоменат в алинеята и номинационната комисия само да проверява дали номинацията отговаря на условията и ако да – да е длъжна да я внесе за гласуване в ОС. Използва се комисията за номиниране на ДУ, за да се пести ресурс.

 

3. Във връзка с горните промени да се промени чл.14 така, че да не им противоречи.

Мотиви: Имали сме предвид Правната комисия да предложи редакция на чл.14, която да не противоречи на новопредложените промени.

 

4. Във връзка с горните промени е необходимо да се промени и Чл.11, ал.3,

т.3 : Избира и освобождава Дистрикт управителя и всички други членове на органите на сдружението, с изключение на тези, за които в настоящия устав е предвидено друго.

т.9 : „ Приема отчета на ДУ и го освобождава от отговорност.”

т.10: „Може да определя възнаграждения за членовете на органите на сдружението.

Добавя се т.11 : „Взема решения по всички други въпроси, които не са от компетентността на другите органи на сдружението”

 

5. В чл.15 ал.1 да отпаднат председателите на региони и зоните.

Мотиви: Те по право са в КДУ – Съпътстващи закони, Чл.7, Раздел 6, така че те винаги участват. Отразено е в предложените промени – ал.9 на Чл.11.

 

6. В чл.15, ал.6, т.4 – Да отпадне: „Всеки член на клуб може да изисква сведения за финансовото състояние на Дистрикта”

Мотиви: Тази информация е длъжна да дава Финансовата комисия, съгласно предложенията по-горе.

Коментари (0)

Вашият коментар :